بازاریابی چندکاناله چیست؟
نوشته شده توسط : worldmarketing

 

بازاریابی چند کاناله یک روش رایج برای دستیابی به مشتریان از طریق چندین کانال آنلاین و آفلاین است. کانال‌های دیجیتال شامل وب‌سایت‌ها، ایمیل‌ها، ویدیوهای ویروسی، کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی تأثیرگذار، اپلیکیشن‌ها و GPS است. کانال‌های سنتی و آفلاین شامل پست مستقیم، بازاریابی تلفنی، کوپن، تبلیغات چاپی یا تجربه‌های درون فروشگاهی است. برندها می توانند با گزیده ای از این روش ها خود را به مخاطب معرفی کنند یا راه های جدیدی برای ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه ایجاد کنند.

 

مهمتر از همه، بازاریابی چند کاناله به شدت بر برند متمرکز است. یعنی معمولا هر کانال هدف خاصی دارد. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است از یک کانال برای معرفی برند به مشتریان بالقوه و از کانال دیگر برای فروش محصول یا خدمات به مشتریان فعلی استفاده کند. به همین دلیل، کانال‌های بازاریابی چند کاناله تا حد زیادی منزوی هستند و مصرف‌کنندگان نمی‌توانند به راحتی از یک کانال به کانال دیگر نقل مکان کنند و تجربه یکپارچه از آن برند را در همه کانال‌ها به طور همزمان داشته باشند.

 

اگرچه کانال های استراتژی چند کاناله معمولا مجزا هستند و استراتژی هر کانال منحصر به فرد است، اما اکثر برندها کار خود را با این روش شروع می کنند. کسب و کارهای کوچکتر با منابع محدود ممکن است با این روش به جای استفاده از بازاریابی یکپارچه با منابع بزرگ راحت تر باشند.

 

استراتژی omnichannel یک زمینه آزمایش عالی است و به برندها اجازه می دهد تا ایده های جدید را بدون تأثیر منفی بر استراتژی کلان خود کشف کنند. هنگامی که یک روش بازاریابی کار می کند، برند می تواند کانال های دیگری را اضافه کند و آنها را به هم متصل کند تا تجربه مشتری جذاب تری ایجاد کند.

2. بازاریابی متقابل چیست؟

بازاریابی بین کانالی، مانند بازاریابی چند کاناله، از چندین کانال استفاده می کند، اما بیشتر مشتری محور است و کانال های مختلف را به یکدیگر پیوند می دهد تا تجربه کاربری بهتری ارائه دهد. شاید برندها بر رفتار مشتری از جمله عادات خرید یا فعالیت آنها در رسانه های اجتماعی نظارت می کنند و محتوایی تولید می کنند که بیشتر مورد پسند کاربران باشد. در نتیجه، مشتریان می توانند راحت تر بین کانال ها حرکت کنند و تعامل آنها با برند بهبود می یابد.

 

با این حال، باید بدانید که اگرچه بازاریابی چند کاناله یکپارچه تر از بازاریابی چند کاناله است، اما همیشه 100٪ یکپارچه نیست. برای مثال، بیشتر برندها می‌توانند کانال‌های آنلاین خود مانند وب‌سایت، ایمیل و کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی را به هم متصل کنند، اما اتصال همه آنها به تجربیات آفلاین مانند خرید در فروشگاه دشوار است و همه برندها در آن خوب نیستند. با این حال، استراتژی بازاریابی متقابل از یک استراتژی چند کاناله منطقی تر است و هدف نهایی اکثر برندها ایجاد یک استراتژی بازاریابی یکپارچه است که تجربه مشتری ثابت و ثابتی را ارائه می دهد.





:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: